دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی گروه مدیریت آموزشی
پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)
گرایش مدیریت آموزشی
عنوان
بررسی رابطه بین کیفیت خدمات آموزشی و عملکرد تحصیلی دانشجویان دانشکده های مهندسی معدن و صنایع و مدیریت دانشگاه صنعتی شاهرود
استاد راهنما
دکتر حمید شفیع زاده
استاد مشاور:
دکتر نادر سلیمانی
برای رعایت حریم خصوصی نام نگارنده درج نمی شود
تکه هایی از متن به عنوان نمونه :
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده…………………………………………………………………………………………………………………………… 1
فصل اول:کلیات تحقیق………………………………………………………………………………………….. 2
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………… 3
بیان مساله…………………………………………………………………………………………………………………………..4
اهمیت وضرورت تحقیق………………………………………………………………………………………………………7
بیان اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………………………….8
فرضیه های پژوهش…………………………………………………………………………………………………………….9
تعریف واژه ها واصطلاحات………………………………………………………………………………………………..10
فصل دوم:ادبیات وپیشینه تحقیق………………………………………………………………………………11
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………..12
مدیریت کیفیت…………………………………………………………………………………………………………………..14
-سیر تحولات مدیریت کیفیت…………………………………………………………………………………………….15
-رویکردهائی به مدیریت کیفیت خدمات………………………………………………………………………………17
کیفیت وتعاریف آن…………………………………………………………………………………………………………….18
تاریخچه کیفیت…………………………………………………………………………………………………………………21
تعریف مشتری از کیفیت…………………………………………………………………………………………………….22
کیفیت درآموزش عالی ونقش اساتید……………………………………………………………………………………23
مشتریان آموزش……………………………………………………………………………………………………………….26
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………..26
مدیریت خدمت…………………………………………………………………………………………………………….27
اصول مدیریت خدمت…………………………………………………………………………………………………..27.
صنایع خدماتی……………………………………………………………………………………………………………..29
تعریف خدمت………………………………………………………………………………………………………………30
-ویژگی ها ومشخصه های خدمات………………………………………………………………………………….32
کیفیت خدمات………………………………………………………………………………………………………………33
-تعریف کیفیت خدمات………………………………………………………………………………………………….33
-ابعاد کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………….34
-کیفیت خدمات در آموزش…………………………………………………………………………………………….34
-نیاز به کیفیت خدمات در آموزش عالی…………………………………………………………………………..35
-کیفیت خدمات درآموزش عالی………………………………………………………………………………………37
-اداره کردن کیفیت خدمات در آموزش عالی………………………………………………………………………39
تفاوت کیفیت خدمات وکیفیت کالا……………………………………………………………………………………40
کیفیت خدمات رضایت مشتری………………………………………………………………………………………….41
موانع دستیابی به بهبودهای کیفیت خدمات…………………………………………………………………………..42
چگونگی ارزیابی کیفیت خدمات توسط مشتریان…………………………………………………………………..42
مدل های کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………….43
-مدل تجزیه وتحلیل شکاف کیفیت……………………………………………………………………………………..46
-مدل سروکوال………………………………………………………………………………………………………………….47
-اندازه گیری کیفیت خدمات در آموزش عالی…………………………………………………………………………..54
پیامدهای کیفیت خدمات…………………………………………………………………………………………………………56
نقش مشتری(دانشجو)در ارائه خدمات………………………………………………………………………………………57
-نحوه شکل گیری انتظارات…………………………………………………………………………………………………….58
-عدم تایید،رضایت یا عدم رضایت مصرف کننده وکیفیت خدمات ادراکی……………………………………59
بخش دوم(مقدمه)………………………………………………………………………………………………………………….60
تعریف عملکرد تحصیلی…………………………………………………………………………………………………………60
شناسائی عوامل موثر برعملکرد تحصیلی……………………………………………………………………………………61
عوامل فردی موثر برپیشرفت تحصیلی………………………………………………………………………………………64
-هوش…………………………………………………………………………………………………………………………………64
-جنسیت………………………………………………………………………………………………………………………………65
-سلامت جسمی دانشجو………………………………………………………………………………………………………..66
-سن…………………………………………………………………………………………………………………………………….66
-انگیزش پیشرفت………………………………………………………………………………………………………………….66
عوامل خانوادگی…………………………………………………………………………………………………………………….67
عوامل آموزشی……………………………………………………………………………………………………………………….68
-کلاس…………………………………………………………………………………………………………………………………68
-کتب وموادآموزشی……………………………………………………………………………………………………………….69
-روش تدریس………………………………………………………………………………………………………………………70
-تکنولوژی واستفاده از کامپیوتر……………………………………………………………………………………………….70
-اساتید……………………………………………………………………………………………………………………………………71
-مدیریت…………………………………………………………………………………………………………………………………72
بررسی پیشینه تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………73
چهار چوب مفهومی تحقیق………………………………………………………………………………………………………..79
فصل سوم:روش اجرای تحقیق…………………………………………………………………………………………80
مقدمه………………………………………………………………………………………………………………………………………81
نوع پژوهش……………………………………………………………………………………………………………………………..81.
جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………….81
تعیین حجم نمونه وروش نمونه گیری………………………………………………………………………………………….81
روش گردآوری اطلاعات…………………………………………………………………………………………………………….81
ابزارگردآوری اطلاعات……………………………………………………………………………………………………………….81
-اجزای پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………..82
روائی وپایائی پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………..83
روش آماری تحلیل داده ها…………………………………………………………………………………………………………84
فصل چهارم:تجزیه وتحلیل داده ها……………………………………………………………………………………85
مقدمه……………………………………………………………………………………………………………………………………..86
یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………………………………87
جنسیت…………………………………………………………………………………………………………………………………..87
سن………………………………………………………………………………………………………………………………………..87
تاهل……………………………………………………………………………………………………………………………………….88
مقطع…………………………………………………………………………………………………………………………………….88
رشته تحصیلی………………………………………………………………………………………………………………………..90
توصیف متغیرهای اصلی تحقیق…………………………………………………………………………………………………91
آزمون طبیعی بودن توزیع داده ها……………………………………………………………………………………………….92
یافته های استنباطی……………………………………………………………………………………………………………………94
فرضیه اول تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………94
فرضیه دوم تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………97
فرضیه سوم تحقیق…………………………………………………………………………………………………………………..98
فصل پنجم:خلاصه،نتیجه گیری وپیشنهادات……………………………………………………………………101
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………………………………..102
خلاصه تحقیق………………………………………………………………………………………………………………………102
بحث ونتیجه گیری………………………………………………………………………………………………………………..104
محدودیت های تحقیق………………………………………………………………………………………………………….106
پیشنهادات برخواسته از تحقیق……………………………………………………………………………………………….106
پیشنهادات برای سایر محققان………………………………………………………………………………………………..107
ضمائم………………………………………………………………………………………………………………………..108
پرسش نامه…………………………………………………………………………………………………………………………109
فهرست منابع وماخذ…………………………………………………………………………………………………………..112
چکیده انگلیسی………………………………………………………………………………………………………………….124
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1ویژگی کالا وخدمات 33
جدول 2-2 مدل کیفیت خدمات از دید زیلستو 45
جدول 3-1ساختار پرسش نامه 86
جدول3-2شکل پرسش نامه 86
جدول 4-1توزیع فراوانی ودرصد فراوانی برحسب جنسیت 89
جدول 4-2جدول آماره های مربوط به سن به سال در نمونه تحت بررسی 89
جدول 4-3توزیع فراوانی ودرصد فراوانی برحسب سن به سال 89
جدول 4-4توزیع فراوانی ودرصد فراوانی برحسب وضعیت تاهل 90
جدول 4-5 توزیع فراوانی ودرصد فراوانی براساس مقطع تحصیلی 90
جدول 4-6توزیع فراوانی ودرصد فراوانی براساس رشته تحصیلی 91
جدول 4-7توزیع فراوانی براساس دانشکده تحصیل 92
جدول4-8آمار توصیفی کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده ومود انتظار ومولفه های آن 93
جدول 4-9آماره های مربوط به معدل در دانشجویان 94
جدول 4-10آماره های آزمون کولموگراف اسمرینف جهت طبیعی بودن توزیع داده ها ادراک شده 95
جدول 4-11آماره های آزمون کولموگراف اسمرینف جهت طبیعی بودن توزیع داده ها مورد انتظار 95
جدول 4-12آماره های آزمون کولموگروف اسمرینف جهت طبیعی بودن توزیع داده های
کیفیت خدمات اموزشی مورد انتظار 96
جدول 4-13نتایج همبستگی بین کیفیت خدمات آموزش ادراک شده وعملکرد تحصیلی 97
جدول 4-14نتایج آزمونfبه منظور بررسی مدل رگرسیونی تحقیق 97
جدول 4-15نتایج تحلیل رگرسیون بین کیفیت خدمات آموزشی ادراک شده وعملکرد تحصیلی 98
جدول4-16 نتایج همبستگی بین کیفیت خدمات آموزشی مورد انتظار وعملکرد تحصیلی 99
جدول 4-17نتایج آزمون ویلکاکسون برای کیفیت ادراک شده ومورد انتظار 100
جدول 4-18تفاوت عوامل مربوط به کیفیت درک شده ومورد انتظار 101
جدول 4-19تفکیک عوامل مربوط به کیفیت درک شده ومورد انتظار به تفکیک دانشکده 101
جدول 4-20تفاوت کیفیت ادراک شده ومورد انتظار به تفکیک دانشکده 102
فهرست شکلها ونمودارها
شکل 2-3 مدل مفهومی کیفیت خدمات 52
شکل 2-4 خلاصه از نسخه مدل بیتنر درمورد ارزیابی رویاروئی خدمت 62
نمودار4-1توزیع درصد فراوانی نمونه تحت بررسی براساس رشته تحصیلی 92
برای دانلود متن کامل پایان نامه اینجا کلیک کنید.
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0